gt 500
divoké ameriky jsou letos v kurzu
…a to by taky měli, když si klidně troufnou kompletně
odstrojit a po svém upravit Mustang GT500. To je totiž hodně odvážný čin.
Zvlášť, když víte, že je spoluautorem originálu samotný Carroll Shelby. Ale kdo
se bojí, nesmí na tuning :-)
Ve Steeda Autosports využili už tak povedený základ pocházející od fordova
sportovního oddělení SVT. I přes to všechno celý vůz upravili
k obrazu svému a to tak, aby byl výkon až na prvním místě. Stranou
nezůstal ani podvozek, který
nabízí agilnější jízdní vlastnosti. Aby bylo úpravám učiněno
zadost, podstoupil úpravám také exteriér a interiér vozu. Zkrátka
kompletní tuning tak, jak má být. Upgrade už tak výkonného motoru
a upravený podvozek dělají z tohoto mustanga tu nejlepší GT500 na
naší planetě. Nebo tomu aspoň „stýďáci“ věří. Co na tom je nebo není pravdy
napoví následující výčet veškerých úprav, kterých se tento Mustang dočkal.
Začít by se mělo motorem. Po nahlédnutí pod jeho kapotu zjistíte, že je zde
stále hlavní dominantou kompresor Roots, který ale má novou řemenici
a pozměněný úhel lopatek. Další viditelnou změnou je studené sání
zakončené sportovním filtrem a pozornosti samozřejmě neunikne ani příčná
vzpěra. Tím, co už oko nevidí, je nová řídící jednotka, která v sobě
uchovává dva
režimy. První je nastaven na sériový výkon okolo
500 koní, zatímco ten nový doluje z motoru naprosto fantastických
644 koňských sil. Jednotlivé režimy si můžete volit prostřednictvím
ovladače umístěného v kabině vozu.
Zvýšení výkonu o 144 k pochopitelně vyžaduje také větší výkon brzdové
soustavy. Co s tím? Stačí použít drážkované kotouče s vnitřním
chlazením, jejichž průměr je 355 mm na přední nápravě a 330 mm
na nápravě zadní. Nejvíc se ale u Steeda vyřádili na podvozku. Na tom
totiž nenajdete snad jediný sériový díl. Počínaje tlumiči, pružinami,
stabilizátory, pokračujíc přes nastavitelnou panhardskou tyč a čepy,
šroubky, matkami a podložkami konče. Zkrátka naprosto všecičko je zde
nové. A po jednom roce testů, zkoušení a neustálého dolaďování se dá
očekávat, že by to mělo stát za to! Jako vedlejší produkt těchto zásahů je
nižší podvozek doplněný o jedny z osmice nabízených disků, které
můžou být provedeny v různém vzhledu (černé, stříbrné – matné nebo lesklé,
popřípadě chróm). Na každý pád je jejich velikost volitelná mezi osmnácti nebo
dvaceti palci.
Steeda Autosports pro vás má řešení i v případě, že
jste blázni do sprintu na čtvrtmíli. Změna stálého
převodového poměru může být zvýšena v rozmezí 3.27:1 až na 4.56:1. Aby byl
při zběsilé akceleraci Mustang taky slyšet, je vybaven nově sestaveným 2.5“
výfukovým potrubím. Kupodivu není kompletně vyměněné, protože svody zůstaly
sériové, ale od nich je to až do konce samá novota. Potrubí, sportovní
katalyzátory a tlumiče, které mohou být zakončeny až deseticentimetrovou
koncovkou z poctivé leštěné oceli. Mimo randálu je k dispozici také
poměrně obsáhlý paket, který umožňuje instalaci spousty různých „serepetiček“
jak do interiéru, tak na karosérii vozu. Můžete si tedy v klidu dopřát
nové budíky,
koberečky, víčka hrdla nádrže, kliky, antény nebo třebas
falešné kapsy na vzduch umístěné místo skla mezi B a C-sloupky po vzoru
prapůvodní GT500.
Pokud vás zajímá cena, tak je vám asi jasné, že to nebude zrovna zadarmo.
Navíc, při bezhlavé kombinaci jednotlivých komponent za účelem dosažení metody:
NEJdražší = NEJlepší, dosáhnete snadno toho, že se dostanete až na nějakých
dvacet tisíc dolarů. Při střídmé a rozumné volbě budete mít brutální výkon
644 k, nový podvozek a parádní vzhled za necelých 14 tisíc
dolarů. Ale to už je věc citu a osobního vkusu.
vstoupit do
diskusepřidat
komentář
23.5.2007novinkykomentářů: 0cizaa