Mustang ppm
1. 6. 2007
16.8.2006 16:30
Mustang PPM
710 PS na zadních kolech
Pure Power Motorsports ohlásila debut své nové řady Shadrach Mustang se dvěma turbodmychadly a omezené série Signature Edition, která má připomínat legendy dragsterů Super Stock.Hubert
Platt, který se na začátku kariéry proslavil sérií závodních vozů
„Georgia Shaker“ byl vybrán v roce 1968 Lee Iacoccou z Ford Motor
Company, aby vedl dragsterový tým Eastern, u kterého zůstal až do roku
1970. V té době dosáhl s Mustangem 428 Cobra Jet ve třídě NHRA SS/IA
rekordu s časem 12.41 s a dosaženou rychlostí 181.7 km/h, vyhrál zimní
šampionát v sezoně 1969 a získal vítězství ve třídě AHRA U.S. Open Top
Stock Eliminátor. Jeho kolega Randy Payne se svým Fordem Torino Cobra zvítězil tolikrát, že nikdo nezpochybňoval jeho přezdívku, „Mr. Big Stuff.“ Payne za dobu svého působení u Fordu vyhrál každý závod ve své třídě, včetně prvního kanadského sprintu s handicapy. Na závodech Super Stock v Daytona Beach vyhrál všechny tři večery a podařilo se mu vyřadit všechny soupeře, takže skončil ve finále sám proti sobě, což se do té doby nikomu nepodařilo. Patt a Payne byli charismatická dvojice, která pořádala na okruzích po celé Americe semináře pro dealery Fordu. Dva muži z Georgie a jejich auta byli kolektivně známi jako „The Gong Thing.“ Shadrach je jedinečnou nostalgickou podobnou nového retro Mustangu. U PPM začnou nákupem Mustangu 2006 GT a jeho rozebráním do té míry, že zůstane jen palubní deska a tovární lak. Sériový blok o objemu 4.6 litru se změní v devítisetkolové monstrum (710 k na zadních kolech) s kovanými hliníkovými písty, ojnicemi Manley H-Beam, vačkou CompCam, frézovanými tříventilovými hlavami a sofistikovaným systémem sekundárního vstřikování paliva. Přísun vzduchu vylepšují dvě turbodmychadla Precision s mezichladiči, sáním Metco a vstřikováním Kinsler 8-Stack. Výfuky mají nerezové svody a vysokoprůtokové katalyzátory Random Technology. Šestistupňová převodovka G-Force, jednodílná hnací hřídel a devítipalcový diferenciál Strange Ford se stálým převodem 3.55:1 a závodními poloosami zajišťují přenos brutálního výkonu na silnici. Shadrach Mustang není žádné auto pro pozéry, součásti jeho podvozku byly voleny tak, aby splňovaly nároky opravdu rychlé jízdy. Je tu trubková nápravnice od AJE, nové řídící tyče, rozpěra mezi tlumiči, nastavitelný přední stabilizátor, nastavitelná spojovací tyč řízení a výztuha polorámu. Dále tu najdete stavitelné tlumič pružinami Ohlin, přední rozpěru Metco, spodní řídící tyče a pružiny HyperCo. O zpomalení se starají mohutné brzdy Brembo se čtrnáctipalcovými kotouči vpředu a 13.5“ vzadu, přičemž všechny jsou vrtané a větrané, jak je vidět za dvacetipalcovými kovanými disky WeldRacing s pneumatikami Toyo. V interiéru přibyla šestibodová chrommolybdenová ochranná klec, kožené přední sedačky Recaro a odpovídající zadní sedačky, pětibodové pásy G-Force a karbonová palubní deska. Designové úpravy od PPM dělají ze stylového, ale běžného Mustangu ikonu mezi dragstery a všechny úpravy Shadrachu jsou funkční a jedinečné. Speciální kryt předního nárazníku s aerodynamickým karbonovým lízátkem a frézovaným grilem dává Shadrachu tvář predátora. Jeho vyboulená kapota má organické tvary se dvojicí nádechů vpředu a naleštěnými turbodmychadly odhalenými jako nějaký pohár. Pod karbonovými prahy se skrývají výfuky, ze kterých jsou vidět jen koncovky. Nastavitelné křídlo Pro Stock a difuzor vylepšují proudění vzduchu, zatímco si Shadrach proráží cestu atmosférou. I továrnímu laku od Fordu se dostane speciální péče – perleťového lesku, překrytého několika vrstvami čirého laku a speciálního loga Shadrach s křídly a plameny na kapotě. |
něco málo fotošek k článku |